vrijdag 4 maart 2011

éérste 100+ rit (Maasdrielroute)

Vandaag m'n eerste 100+ ritje gefietst. Om 14.00 uur alleen vertrokken. M'n maatjes moeten òf werken, òf zijn ziek, òf zijn naar Mallorca op 'hoogtestage'.

Hieronder de route die ik vandaag heb gefietst. Klik op het 'fietserlogootje' om de details van deze rit te zien.



De weersomstandigheden zijn goed vandaag. Praktisch geen wind, een heerlijk zonnnetje. Desondanks is het toch nog vrij koud. Helemaal 'ingepakt' ga ik van start en rijd ik de route via GPS na. Op mijn Garmin 500 valt dit niet altijd mee.

Je rijd dan een zwarte dikke lijn na en soms is dit lastig bij een kruisingen waar je links, rechts of rechtdoor kan. Je moet dan van te voren inschatten welke richting je op moet.

Doe je niet of verkeerd dan zie je een 'kruimelspoor' die afwijkt van je dikke zwarte lijn.
Dit is uiteindelijk een keer of drie verkeerd gegaan maar over het algemeen ben ik toch wel zeer tevreden over dit apparaatje.

De eerste 50 km rijd ik met wat tegenwind toch zo'n 26.5 km/u gemiddeld. Als ik het pontje over ben is het gemiddelde al gezakt naar 26.3 km/u.

De laatste 50 km heb ik de wind veelal mee. Wel doe ik aardig m'n best en krijg mijn gemiddelde nog naar 27.6 km/u gemiddeld. De hartslag is 139 bpm gemiddeld. Kort samengevat, heerlijk gefietst, lekker doorgetrapt zonder bijzonder veel inspanning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten