dinsdag 15 maart 2011

Rondje Boxtel

Vandaag heb ik met Siebe een rondje Boxtel gefietst. Deze jongeman (een echt natuurmens) is een echte sportman. Zelf nog aktief voetballen is zijn grootste hobby, maar ook bij het hardlopen en fietsen staat hij zijn mannetje.

Ik heb denk ik zelf vooraf een leuke route uitgestippeld. Rekening gehouden met de wind zodat we die eerst tegen hebben. Doordat we dan in de bossen zitten hebben we hopelijk wat beschutting hiertegen.
Hieronder staat de route. Klik op het fietserlogootje voor details.



We zijn Sprang amper uit en rijden een halve kilometer langs een provinciale weg en Siebe weet al te vertellen dat hij eigenlijk anders zou fietsen. "Wat meer door de natuur" zoals hij dit zelf zegt.

Ik probeer m'n mond te houden maar 'hap' dan toch toe dat hij nu niet een gevaarlijk kruispunt met stoplichten en 'veul' drempels over hoeft.

Omdat we vandaag met z'n tweeën op pad gaan doen we het eerste stuk dwars door de bossen over een relatief smal fietspad.
Normaal doe gesproken doe je dit niet omdat hier veel recreanten (dagjesmensen) fietsen. Dit kan dan best gevaarlijke momenten opleveren als je met een grotere groep rijdt.

Er staat een stevige oostenwind dus fietsen we gewoon achter elkaar. Het is het tweede ritje van Siebe dit jaar. De vorige keer hadden we een ritje Gorinchem-Zaltbommel-Den Bosch gedaan. Hij is aardig 'stuk' gegaan toen en we besluiten om vandaag iets minder kilometers te maken zodat het leuk blijft voor ons beiden.

Onderweg nabij Lennisheuvel ziet Siebe nog een ree'tje in de wei staan. Ik stop natuurlijk meteen om een fotootje te 'schieten'. Het blijft een geweldig gezicht toch......Moet dan ook weer aan m'n 'kerst-ervaring' denken.
Natuurlijk ook een foto van Siebe en mezelf gemaakt. Die zetten we meteen op de blog vandaag.

Na zo'n 50 km pakken we nog een lekkere cappuchino bij de Gerrithoeve in Oisterwijk. Wat een gezellig tentje is dit. Het is vandaag voor het eerst door de week geöpend dus we treffen het.

Siebe pakt nog een heerlijke wafel met warme kersen en slagroom erbij. Ik doe het met m'n liga die ik bij me heb. Ik probeer namelijk de kilootjes weg te trainen en dit gaat op zich behoorlijk. Maar als ik Siebe zie 'smikkelen'......mmmhmmm

Na de pauze gaat het tempo wat omhoog. Dit komt door het heerlijke windje in de rug. Uiteindelijk komen we lekker ontspannnen aan in Sprang met een gemiddelde van ruim 27.0 km/u. Niet slecht over 80 km met z'n tweetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten