donderdag 24 maart 2011

Training Maart 2011 TCW

Vandaag is het voor mij de 2e training van dit seizoen. Hieronder zoals gebruikelijk weer de route. Klik op het fietserlogootje voor de details.
Deze zijn deze keer wel de moeite waard met gemiddelde tussentijden van 35.0 km/u over de eerste 45 km. Daarna nog eventjes 'uitfietsen' naar huis toe.



Maar hier dus het verslag.......
Vanavond had ik gehoopt op een rustig avondje. Immers was ik met Eddie afgelopen dinsdag naar Limburg geweest. En mijn beentjes voelde echt niet goed vandaag dus...

Maar het is prachtig weer dus om 17.15 uur staan de snelle jongens van TCW paraat. Henri heeft z'n fietsie 'toevallig' vandaag van zolder gehaald voor de eerste training op de weg. Maar of daardoor het tempo wat lager zal zijn vanavond ga ik betwijfelen.

En dit wordt meteen 'bewaarheid' want ik zit even wat te kletsen met Kees Michels en de voorste gaan al van start. Ik moet alle zeilen bijzetten om bij de groep aan te sluiten. Met een hartslag van bijna 160 bpm als gevolg in de eerste kilometer.

Eenmaal in het wiel bij de groep gaat het relatief makkelijk. We hebben windje mee en de gemiddelde snelheid loopt al gauw op naar 33-34 km/u. Ook bij windje tegen houden Angelo, Christiaan, Thomas, Henri en Dick het tempo flink hoog.

Ik voel m'n benen van afgelopen dinsdag nog goed en besluit 'rustig aan' te doen zover dit kan. Wanneer ik Eddie op kop zie sleuren moet ik weer aan eergisteren denken, maar hij is vandaag naar 'onze fysio' Rob Bartels geweest en dat 'kraken' heeft Eddie goed gedaan zo te zien. Want hij is niet te herkennen met twee dagen geleden.
Ook heeft hij z'n fiets wat anders af laten stellen. Zadel wat hoger; een langer stuurpennetje....., Voilà!! Dus gelukkig gaat het weer de goede kant met hem op.

Uiteindelijk kom ik samen met Dick op kop. We kunnen het tempo van 35/36 km/u van de vorige 'kopmannen' vasthouden maar de hartslag loopt snel omhoog en de benen voelen niet goed aan. Daarom laat ik me relatief snel zakken naar achteren.

Henri 'neemt over' samen met Arie. Maar Henri wil vanavond meteen 'bloed zien' volgens mij en voert het tempo op tot achter in de dertig, begin veertig.
Arie laat zich verstandigerwijs meteen zakken met als gevolg dat we als één lint achter Henri aan 'crossen'. Dit belooft wat voor komend seizoen.

Als we bij de Heusdense brug zijn worden er wederom wat 'gevaarlijke' maneuvre's uitgehaald zodat de groep logischerwijs uit elkaar valt.
Het laatste gedeelte wannneer iedereen weer bij elkaar is wordt het tempo nog éénmaal flink hoog gehouden. Wie daarna nog 'iets over' heeft mag mee afsprinten voor de 'eindoverwinning'. Ik zal dit vandaag zeker niet zijn......

Wanneer ik samen met Kees Michels naar huis rijd maakt deze nog een leuke opmerking: "Als ze zó zondag ook rijden kan ik gerust mee in het weekend"
Ik moet hier wel om lachen en zeg tegen Kees: "Zondag rijden ze minder hard hoor, tenminste het is wel te hopen".........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten