zaterdag 5 maart 2011

Rondje Baarle Nassau

Hoewel ik vandaag eigenlijk een rustdag gepland had, heb ik me toch over laten halen om een zaterdagmiddagritje te doen.
Dick en Christian staan klokslag 14.00 uur bij me aan de deur. Ter plaatse besluiten we om een ritje Baarle Nassau te fietsen vandaag.

Hieronder de route. Klik op het fietserlogootje om de route gedetailleerd te zien.



Het tempo ligt met z'n drieën meteen wat hoger dan gisteren. Ik vind het wel best zolang ik maar bij die gasten uit de wind kan zitten. Ik heb ze van te voren gewaarschuwd dat het liever niet al te hard moet gaan vandaag. Dit omdat ik de ruim 100 km van gisteren nog duidelijk voel in de beentjes.

Dick en Christian hebben er geen moeite mee en houden het tempo lekker strak 30 km/u gem. Dit houden ze tot Baarle Nassau vol. Hier gaan we op bezoek bij Saskia, de vrouw van Tom Post (mede'marmotte-deelnemer). Zij heeft hier een kledingwinkel en die zijn ze op dit moment compleet aan het verbouwen.

Je ziet aan alles dat iedereen het harstikke druk heeft met schuren en schilderen van de winkel die natuurlijk zo snel mogelijk weer open moet.
Desondanks biedt Saskia ons meteen een heerlijk bakkie koffie aan. Dit gaat er zoals gewoonlijk wel in natuurlijk.

We stappen hierna weer op de fiets en omdat je dan bezweet bent is het vrij fris op de fiets. Daarom meteen flink de gang erin. Omdat we de wind ietwat tegen hebben rijden we 'kop over kop' richting huis. Ik kan me nu niet meer verstoppen en moet 'flink aan de bak'.
Op zich vind ik dit niet zo heel erg. Ik voel me niet slecht en omdat ik de eerste 50 km van die mannen heb geprofiteerd probeer ik dit nu zoveel mogelijk 'terug te betalen'.

Onderweg krijgt Dick nog een 'hongerklop' en laat z'n laatste reep uit z'n handen vallen. Normaal is het 'jammer dan', maar nu draait hij maar al te graag om om z'n reep van de grond op te rapen en op te eten.

Dus uiteindelijk weer heerlijk gefietst, dus als Eddie dit leest in Mallorca dan weet hij tenminste dat er hier niet stil gezeten wordt en dat als hij terug is van z'n 'hoogtestage' hier toch net als normaal weer flink aan de bak moet in Nederland. (Haha)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten