zondag 20 maart 2011

Rondje Lith

Iets later dan gepland werd ik wakker. Dus moet ik wat haasten om op tijd voor de 2e rit met TC Waalwijk aan de start te staan.
Het is de bedoeling om vandaag het rondje Lith te rijden. Ik heb de route in m'n Garmin GPS zitten voor het geval dat...

Hieronder is de route te zien. Klik op het fietserlogootje voor verdere details. Klik rechtsboven op 'metrisch' dan krijg je alles in kilometers te zien ipv miles.



We staan met 11 rijders aan de start. Het heeft afgelopen nacht nog iets gevroren dus de meeste rijders zijn vrij dik ingepakt. Sommige rijders hebben korte wielrenhandschoendjes aan. Brrrrrr...., ik niet; ik heb m'n complete wintertenue aan met zelfs m'n winterschoenen.
Hoewel ik de meeste 'winterervaring' heb de afgelopen maanden ben en blijf ik een 'koudkleum'. Maar goed:"Liever te warm, dan koud" is m'n motto.

Jan de Cloe en Cees Timmers starten voorop. Dit houdens ze aardig vol tot aan Vught en dan neemt het volgende tweetal Arie en 'de Canadees' het over.
Na een tijdje houdt Arie het voor gezien, maar 'de Canadees' (een nieuweling bij ons) heeft veel ambitie en wil nog wel even doorgaan op kop.
Dan zijn Dick en ik aan de beurt. We houden het tempo strak 30 km/u en m'n ggarmin 500 geeft de route best goed aan.

Maar als we de bocht doorgaan, heeft het apparaatje even tijd nodig om de 'zwarte lijn' weer 'op te bouwen' en als het na de bocht rechtdoor gaat hvalt het wel mee. Maar is er vlak na de bocht meteen weer een keus links/rechts dan heb ik een probleem.

Ook heb ik de route vorig jaar gereden met de B-ploeg. Soms geeft de garmin dan iets anders aan als de groep zegt. Mij maakt het nu niet uit. Als ik alleen ben dan draai ik gerust om als ik verkeerd ben gereden. In een groep is dit wat lastiger.

Ik heb het ding bij me voor als het echt niemand het weet. Vooralsnog weet iedereen in de groep aardig de weg. Bij zo'n 60 km wordt het tijd voor een 'bakske koffie' in Lith volgens mij.

Dit is altijd wel gezellig. Je hoort hier dan de 'nieuwtjes' van andere teamleden en ook de meer serieuzere actuele rampspoed (Japan en Lybië) komen aan de beurt. Maar ik moet ook wel zeggen dat we bij TCW een vrij serieuze en intelligente fietsgroep hebben.........

Na de pauze is het nog maar 35 km terug naar huis. Het tempo gaat nu wat omhoog en het is nu niet meer vanzelfsprekend dat iedereen 'zijn' kopbeurtjes draait. Dit is geen probleem want we zitten nog vrij vroeg in het seizoen. De één heeft al ruim 1500 km gefietst en de ander amper 300 km. Maar feit is dat Arie en ik meer dan we willen op kop komen te fietsen.

Op een gegeven moment komt Cees Timmermans lekker nonchalant met een grote versnelling naast de voorste twee fietsen. "Hij heeft 'm alvast op de 11 liggen, dus het tempo mag gerust wat hoger"

Dat is niet tegen 'dovemansoren' gezegd en Christiaan geeft er meteen 'wat gas' erop. Tussen 40 en 45 km/u rijdt hij alleen enkele kilometers op kop. BNiemand neemt over. Niemand heeft ook zin om over te nemen.

De eerste 'slachtoffers' (waaronder Cees Timmermans) zijn gevallen. En de groep ligt flink uit elkaar. Er wordt gehergegroepeerd en een gedeelte rijd stevig door naar huis. Christiaan en Dick, die net de boel op z'n kop hebben gezet blijven wel wachten op de achterblijvers en rijden gezamelijk naar huis.

Ik rijd zelf met Cees Timmers en Jan de Cloe en Arie van Beek naar huis. Om 12.15 uur zit ik thuis bij 'opa en oma' weer weer moe maar voldaan aan een lekker bakkie koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten