zaterdag 27 februari 2010

TDBD training

Leuk zo'n bikeblog, maar je moet wel elke keer een verhaal verzinnen. En elk verhaal heeft een titel. Maar 'TDBD-Training' , waar slaat dat nu weer op.

Zo'n titel mag niet te lang zijn. Anders past die niet op één regel hiernaast. Daarom heb ik het maar afgekort. Maar zeg nou zelf: Wat is nu een TDBD-Training.
Omdat het de afgelopen week steeds maar regende en regende is het gewoon moeilijk om een lekker rondje te gaan fietsen. Om nog maar te zwijgen van een 100+ training. Die moet er in deze maand ook eigenlijk zeker in zitten.

Ik noem dit vandaag een 'Tussen De Buien Door' training. Gewoon buienradar in de gaten houden, fiets pakken en 'go'!!

Vanmorgen al verschrikkelijk veel kou gehad tijdens de voetbalwedstrijd van mijn jongste zoon. (13 jaar) Zeiknat geregend en nog verloren ook!! Ik krijg steed minder moeite om niet meer bij 'het voetballen' betrokken te zijn.
Thuisgekomen meteen buienradar bekeken en hier waren nog wel 'fietskansen' voor Rinus. Nog even contact gehad met Dick (die ook de Marmotte gaat fietsen) en daarom om 14.30 uur afgesproken voor een rondje 'peddelen'.

We fietsten richting Well met 'windje mee', daarna via Hedel en Den Bosch terug en via Drongels Kanaal weer richting huis. Dick had wat last van knieholte dus daarom het laatste stuk wat rustiger aan gedaan. Toch 28 km/u gemiddeld. Niet slecht met z'n tweeën naast elkaar. Je kunt samen lekker babbelen over alles en nog wat en voor je het weet ben je alweer thuis.

Heb wel vanmiddag 2km voor thuiskomst m'n eerste lekke band gehad. Ik zei tegen Dick dat ie maar door moest rijden naar huis, maar daar wou deze niet van weten.
Snel een nieuw bandje erin maar het 'patroonpompje' werkte niet goed. Uiteindelijk lukte het wel en kon ik toch nog het laatste stukkie naar huis fietsen.

Ik heb deze keer geen kaartje van de route erbij gedaan. Deze is dezelfde als Den Bosch-Hedel-Well, maar dan andersom........
60 km in 2 uur en 8 minuten. Het was een lekker ritje en we hebben onderweg echt maar enkele spatjes van regen gevoeld. De rest was droog en zonder al te veel wind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten