woensdag 3 maart 2010

Utrecht-Sprang Capelle

Vandaag een ritje Werk/Woon gedaan. Hieronder het kaartje. (volgt later nog)

Vanuit Utrecht vertrokken met een heerlijk zonnetje. Onder het station door en proberen om langs het Amsterdam Rijnkanaal te komen. Het is de eerste keer dit jaar dat ik dit ritje doe en om over de snelweg te komen is altijd weer ff zoeken. Vorig jaar ook enkele keren gedaan en nu zijn er alweer nieuwe wegen en fietspaden bijgelegd.

Zoals gezegd scheen de zon vandaag gelukkig weer eens een keertje. Dus dan moeten we er van profiteren ook. Er op uit!! Zeker omdat ze na donderdag weer sneeuw aangeven.

In Nieuwegein een iets andere route genomen dan normaal. Dit was wel een beetje draaien en keren en niet goed voor het gemiddelde. Want dat was wel een voordeel vandaag. De wind komt uit het Noord/Oosten zodat het tempo er wel lekker in zit.

Bij Lexmond nog een stuk over de dijk gereden. Een volgende keer zal ik hier nog wat verder gaan zodat ik bij Nieuwpoort recht naar beneden naar Gorinchem kan. Nu kwam ik weer bij Meerkerk terecht en zo ben ik langs het Merwedekanaal naar Gorinchem gegaan.

Over de brug meteen links aanhouden langs de Merwede richting Woudrichem. Dan over de dijk langs 'aftakking Maas' richting Veen - Wijk en Aalburg en dan via de Heusdense brug weer terug naar huis.

Lekker gefietst. Een mooie 87 km en 28.9 km/u gemiddeld. Wel vaak windje mee. Deze rit is echt voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten