zaterdag 20 februari 2010

4 bruggenrit

Speciaal opgestaan voor het fietsen. Bij het opstaan zag ik al wat zonnestralen de slaapkamer binnenkomen. Dus hup eruit en de fietsspulletjes pakken en gaan voor een lekkere, wat langere tocht.
Vandaag dan de '4-bruggenrit'. Deze route komt dus respectiefelijk over de brug van Geertruidenberg, Gorinchem, Zaltbommen en Hedel.


Om half tien vertrek ik. Het was wat wittig op de weg. Dus oppassen geblazen om niet al meteen 'op mijn bek' te gaan. De eerste 10 kilometers wat wind tegen dus de snelheid zat er nog niet in. Maar richting Geertruidenberg ging het vrij vlot. Net voor Gorinchem wordt het aardig donker en ik ben bang voor sneeuw. Maar dit valt gelukkig mee en door Gorinchem centrum gaat het tempo er wel een beetje uit. Ik ben bij Walem nog ff afgestapt om wat fotootjes te maken. Ik ben tenslotte ook een 'wielertoerist'.
Dit blijven toch hele mooie plaatjes vind ikzelf. Vind het ook leuk om deze hier te kunnen laten zien voor anderen hoe ik de route ervaar. Ook vind het leuk om ze zelf terug te zien.






Bij de brug van Zaltbommel nog de 28.0 gemiddeld aangetikt, maar vanaf hier wat tegenwind dus dit kon ik zeker niet vasthouden. Soms ging de snelheid onder de 25 km/u. In s-Hertogenbosch nog wat lopen zoeken om de juiste weg te vinden.

Via Vught langs het Drongelse kanaal weer terug gekomen. Ik had hier wat windvoordeel verwacht omdat ik dan door de beschutte bossen fietste. Maar voor mijn gevoel was dit niet het geval.

Uiteindelijk net geen 100 km. 98 om precies te zijn. Conditioneel voel ik me wat sterker, maar het gaat nog niet zoals ik het helemaal wil. Maar niet te ongeduldig want de weg naar de Marmotte is nog lang.


98 km--26.8 gemiddeld--Wind ZW4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten