zaterdag 14 mei 2011

TCW tocht 2011

Ondanks lidmaatschap van toercomissie wist ik niet waar vandaag de jaarlijkse TCW-tocht naar toe zou gaan. Dit moest voor iedereen een verassing worden.....

Wim Roding heeft deze jaarlijkse toertocht van onze club dit jaar geörganiseerd en ik mag wel zeggen naar alle tevredenheid van iedereen lijkt me.
Hieronder de route. Klik op het 'fietserlogootje' voor de details.



Ondanks dat ik ruim op tijd wakker was heb ik toch nog moeten haasten om nog net op tijd voor vertrek bij het schoenenmuseum te zijn. Ik kon de zonnebril even niet vinden en hierdoor wat vertraging.

Die zonnebril had ik de eerste uren niet nodig want het was 'dreigend' bewolkt. Zonder zon en met veel wind maakte deze morgen zelfs relatief koud.
Jozef en Patrick hadden de 'korte mouwtjes' aan vandaag en 'draaiden af' bij het pontje van Brakel. De echte bikkels waaronder Chef en Harrie gingen gewoon dóór natuurlijk!!

Gelukkig hadden we in het begin de wind tegen, maar Wim en Henrico hebben deze wind tot aan het eerste bakkie koffie in Schoonhoven getrotseert. Gezamelijk hebben zij ruim 60 km aan kop gereden. Chapeau hiervoor!!

Toen we het 2e gedeelte gingen rijden begon het zonnetje gelukkig te schijnen en toen we de wind mee kregen werd het tijd voor Rinus en Joop om ook wat kopwerk te gaan doen vandaag.


We weten nu ook waarom de Lekdijk eigenlijk Lekdijk heet. Want bij een 'opengebroken' weg reed eerst Rinus zelf en daarna Joop 'lek'!!
Wel toevallig de 2 'kopmannen' van dat moment. Van Henrico nog hulp gehad bij het verwisselen van het binnenbandje.....Dank hiervoor!

Rijden maar weer naar de 2e tussenstop. Bij Werkendam was deze gepland in de 'Vrouwenhemel'. Toen we binnenkwamen en de opmerking maakte: "Ik dacht dat we hier in de vrouwenhemel waren", kregen we meteen de opmerking van de vrouw achter de bar terug. "Sorry mannen, maar jullie zullen het met mij moeten doen"

Hier het 2e stuk gebak vandaag 'genuttigd'. Alle koffie en gebak waren trouwens voor rekening van TC Waalwijk, waarvoor dank natuurlijk.
Na de koffie met windje mee richting Waalwijk. Omdat we al drie pontjes hadden gehad vandaag kon het laatste pontje bij Dussen natuurlijk niet op het lijstje ontbreken...En dit vonden sommige van ons ook helemaal niet erg ook.

Gezellige droge dag gehad met in de middag een heerlijk zonnetje. Verder alles prima geörganiseerd door Wim Roding. Volgend jaar weer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten