vrijdag 31 december 2010

2010 alweer voorbij....

2010 is sportief een leuk jaar geweest!! Hoogtepunten natuurlijk 'de Marmotte' en 'de Cinglé' geweest, maar ook de Ronde van Vlaanderen vond ik een bijzondere ervaring. Totaal ruwweg 9000 km gefietst dit jaar. Hier zitten ook de 1200 MTB-kilometers bij die ik begin/eind 2010 bij elkaar gefietst heb.

Het 'ergens naar toe trainen' beleef ik veel plezier aan. De voor- en napret met m'n 'wielervrienden' zal ik voor geen geld willen missen. Daarom hebben we nu al inmiddels met een groepje ingeschreven voor de Marmotte 2011. Daar wil ik zodra de startnummers van ons bekend zijn wat meer over gaan schrijven. Dat het in ieders geval een gemêleerd gezelschap is kan ik vast wel zeggen.

Afgelopen week ben ik zelf maar weinig aktief geweest op de fiets. Een rondje Drunense Duinen op de MTB, thats all. Dit is echter 'glibberen en glijden'geweest. En hoewel ik niet gevallen ben voel je constant òf het voorwiel, òf het achterwiel wegglijden. Best gevaarlijk, maar gelukkig weer 'heelhuids' thuis gekomen.

Afgelopen woensdag ben ik wel met Ruudje, Jan Harm en Bert Jan naar Thialf in Heerenveen geweest. Hier vond het NK Allround plaats. We hebben het nu natuurlijk over schaatsen. Hoewel ikzelf niet aktief op de schaats heb gestaan wilde ik dit sportieve evenement hier niet onvermeld laten.



De heenreis ging soepel met de snelle BMW van Jan Harm. Geen files, dus dan kun je aardig doorrijden. Onderweg net voor Heerenveen nog honderden schaatsers gezien die een toertocht op natuurijs reden. Dit is een bijzonder gezicht en hopelijk ga ik dit begin 2011 ook nog eens doen. Een elfstedentocht zou ook niet gek zijn. Rinus reist sowieso af naar Friesland .........., om mee te maken natuurlijk!!

Bij aankomst een lekker bakkie koffie en een broodje. Hierna naar onze plaatsen die we via Jan Harm hadden verkregen. Hij werkt bij Liga en deze sponsort de schaatsploeg van Marrianne Timmer. Dit alles 'marktconform' natuurlijk volgens Jan Harm op onze 'nieuwsgierige' vragen hierover. We krijgen allemaal een Liga-muts van hem als we hierover geen vragen meer stellen......

Na de 1500 meter voor dames+ heren en de huldiging hiervan te hebben gezien gaan we even naar 'KPN-house'. Het is immers al zo'n 15.00 uur en tijd dus voor het eerste bierje. Na hier een uurtje te hebben vertoefd kunnen we nog net de laatste ritten van de 3000 met dames zien.

De 10.000 meter voor heren is ook leuk om te zien. Wat gaat dat hard zeg en wat een techniek hebben die gasten. De mooiste rit vind ik die met Koen Verweij. Die jongen bouwde de rit zo op dat hij precies in de laatste bocht z'n tegenstander voorbij reed en de rit won. Heel mooi.

Qua sfeer in zo'n stadion kan ik me wel voorstellen dat en EK of WK wat gezelliger is omdat je dan veel meer kunt aanmoedigen voor een Nederlander. De dweilorkesten kwamen (terecht) ook niet voor de (ere)tribune spelen, waarschijnlijk omdat dit in de rest van de schaatshal (de echte schaatsfans) meer gewaardeerd wordt.

Zoals aangegeven, een leuke, gezellige dag gehad. Leuk om te zien hoe het er aan toe gaat in zo'n ijsstadion. Gezellig omdat we zoals gebruikelijk toch best wat 'fun' kunnen hebben met z'n allen zo op zijn tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten