zondag 2 januari 2011

MTB toertocht Huijbergen

Zo, de eerste 40 km van 2011 zijn een feit. Vandaag de MTB toertocht in Huibergen gefietst. Samen met Dick, Cees, 2x Jeroen, Paul en John afgereist richting West Brabant voor de eerste kilometers dit jaar.

Hieronder ga ik de route zoals we die gereden hebben vandaag. Klik op het logootje van de fietser voor verder details.



Rond half 10 vertrekken we vanuit het clubhuis MFC 'De Kloek'. Het is nog glad met sneeuw- en ijsresten. Ik voel mijn MTB regelmatig onder me wegglijden en zit dus niet echt op m'n gemak. Wanneer we een pijl voorbij zijn gereden en een tijdje stil staan gebruik ik deze tijd om mijn banden wat leeg te laten lopen. Hierna gaat het meteen stukken beter......

Het parkoers is verder heel gevariëerd. Single tracks door de bossen, gevolgd door pittige korte klimmetjes, maar ook gladde stukken fietspad. Het tempo zit er aardig in. Wel blijft het goed oppassen voor de ijsresten. Het zonnetje schijnt regelmatig en hierdoor valt het met de koude reuze mee.

De revatilering (waar ik inmiddels wel aan toe ben) rijden we hard voorbij. Na zo'n 25 km krijgt Dick een 'klapband'. Flink gat in de buitenband is het gevolg. Hij legt deskundig een extra stukje canvas in de binnenband. En na 10 minuten rijden we weer. Ook altijd handig dus om bij te hebben.....
De rest is vooruit gereden en zijn we door het (te) hoge tempo al kwijt.

Dick 'draait af' richting clubhuis en Paul en ikzelf rijden langs het vliegveld van Woensdrecht. Het wordt voor mij toch wel zwaar nu. Ik kan Paul eigenlijk niet meer volgen, maar hij besluit een tempootje rustiger te doen.

De laatste 5 km zijn die van officiële parkoers veldrijden van het NK. Doordat de pijp helemaal leeg is zijn deze kilometers 'moordend'. Het ene klimmetje heb je gedaan, meteen gevolgd door weer een nieuwe beklimming. Dit zuigt de laatste krachten die je nog hebt helemaal uit je lichaam. Ik kan wel nog net op de fiets blijven maar het gaat maar net.....

Bij het clubhuis weer aangekomen kletsen we nog lekker even na. Cees trakteert vandaag op een erwtensoep en dit gaat er natuurlijk wel in bij ons. Al met al een sportief begin van 2011......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten