zondag 30 mei 2010

Rondje Oude Tonge

Vrijdagavond een trouwfeest van een neef waarbij het bier rijkelijk had gevloeid. Hier ook nog 'plaatselijke bekendheid' Arnold Stam gesproken. "Probeer je eigen tempo te blijven rijden tijdens de Marmotte", was de tip die ik meekreeg van deze ervaringsdeskundige.
Desondanks zaterdagmorgen toch om iets over 08.00 uur vertrokken voor een lange rit richting Zeeland.
Het is de bedoeling om 8-10 uur op de fiets te zitten. Dit allemaal ter voorbereiding voor de Marmotte die steeds dichterbij gaat komen.

Hieronder de route en de gegevens. Klik in het kaartje op details weergeven (rechtsonder) en klik daarna rechtboven onder 'help' weergeven in metrisch . Dan zie je alles in kilometers ipv miles


Het is een mooie dag. De zon schijnt al en praktisch geen wind. Ik fiets over Moerdijkbrug richting Kiltunnel. Tunnels krijg ik ook bij de Marmotte. Maar niet zo mooi glad als deze. Omlaag gaat lekker, maar omhoog is een serieus 'klimmetje'

De wind gaat iets aanwakkeren, maar ik houd het gemiddelde op 29.0 km/u. Op 60 km ben ik bij Numansdorp. Doordat ik nu naar het zuiden rijd krijg ik de wind flink tegen. Ik besluit richting Willemstad te gaan om een bakkie koffie te drinken. Hier op terras nog kennis gemaakt met wat mensen uit Barendrecht die ook Tilff-Bastogne-Tilff gereden hadden. Zij vertelden de hele 250 km te hebben gereden en dat ze ook die man die verongelukt was hadden zien liggen.

Verder maar weer van Willemstad richting Oude Tonge op het eiland Goeree Overflakkee.
Dan over de Philipsdam richting. De wind is nu echt lastig. Ik probeer toch tempo vast te houden en mijn hartslag tikt de 170bpm aan. Het kwade stuk heb ik nu achter de rug. Ik rijd weer naar het oosten richting Stampersgat. Het tempo kan ik lekker hoog houden tot Zevenbergen. Hier 'pak' ik weer een terrasje en bestel een heerlijk 'witbiertje'.

Het laatst stuk naar huis gaat niet slecht. Misschien komt het door de 'doping' in Zevenbergen. Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik weer thuis ben want ik voel de beentjes best wel. Heb toch nog 28 km/u gemideld kunnen rijden.
Vanavond lekker met de beentjes op de bank zal het wel gaan worden denk ik.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten