zaterdag 8 mei 2010

Zuid-Veluwe Klimtoer

Ik heb voor bovenstaande titel gekozen, maar het had ook 'eerste valpartij nieuwe Orca' kunnen zijn.
Weersvoorspelling is vrijdagavond nog prima. Droog en in de middag kans op regen. De 'jongens' hoeven zaterdag niet te voetballen dus de nieuwe Orca maar even proberen en dan vooral wat hoogtemetertjes maken.
Hiervoor de Zuid-Veluwe Klimtoer uitgekozen. De tocht start in Ede en ik vertrek om 09.30 uur. Het droge weer dat dus voorspelt is gaat vandaag niet door. Het is een 'miezerregen' waar je al naar 10 km zeiknat en koud van bent.

Jammer dan, dat wordt dus lekker poetsen vanavond. We gaan richting Arhem en ik heb besloten om niet te gek te doen. Ik krijg onderweg complimenten over mijn fiets. 'Waanzinnig vet' is natuurlijk een leuke reactie om te horen.

Dan kom ik richting Posbank. Net andersom als bij Veenendaal-Veenendaal heb ik het gevoel. Het klimmen gaat niet echt geweldig, maar ik haal toch verschillende mensen in. Dan zie ik een wildrooster liggen. Ik rij er vrij rustig naar toe, maar ondanks dat voel ik de fiets onder mijn kont uit glijden!!
Ik heb de fiets nog geen 100 uur, en ik lig al op 'm'n bakkes'!!!
Ik durf amper naar mijn fiets te kijken maar doe het toch maar. Behalve het stuurlint kapot en wat kleine beschadigingen viel het op eerste gezicht wel mee gelukkig.

Zonder moraal fiets ik verder. Ik baal natuurlijk enorm. Maar goed. Vallen doe je uiteindelijk altijd. Alleen de één wat meer als de ander en ik had het graag dit keer zo lang mogelijk uitgesteld natuurlijk.

Bij de 90 km is er de mogelijkheid om ff een bakkie koffie te doen. Ik pak er een lekker puntje appeltaart bij. Hier zie ik ook nog Gerard (wielertoerist) en we kletsen nog ff wat bij. Z'n maat heeft nog een positieve reactie op mijn valpartij.
"Brand is erger" en hier kan ik dan wel weer om lachen. (iets met boer en kiespijn)

Na deze koffie word het gelukkig droog. Ik voer het tempo voor mezelf wat op en merk dat het ook wat lekkerder gaat. De laatste 20 km haal ik toch diverse mensen in. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weer bij de finish zijn.

Om 15.00 uur ben ik bij het clubhuis van Ede. Na een biertje te hebben gepakt ga ik naar de auto mijn zeiknatte kleren uit doen. Windjasje is kapot. De andere kleding licht beschadigd. Ikzelf heb ook wat kleine schaafwonden. Ik denk doordat de weg vrij nat was dat de glijpartij niet al te veel schade heeft veroorzaakt.

Thuis aangekomen meteen mijn Orcaatje schoonmaken. Zoals ik had gehoopt valt inderdaad de schade enorm mee. Er moet wel een nieuw stuurlintje op. Wat krasjes op de de snelspanners. Dus gelukkig valt het allemaal reuze mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten