dinsdag 4 mei 2010

Eerste rit nieuwe Orca

Zo!!!, net weer thuis van mijn eerste rit met m'n nieuwe Orca. Na lang wachten was het dan zover. Het wachten was nog op de zadelpen en die kwam om 16.00 uur binnen met DHL bij mijn fietsenmakertje. Dus om 17.00 uur stond Rinus in Dussen om zijn nieuwe Orbea Orca op te halen.

Om 18.00 uur thuis en meteen omkleden om dan het eerste ritje te gaan doen met TC-Waalwijk. Trots als een pauw en met veel moraal gingen we van start bij het schoenenmuseum. De reacties over mijn fiets waren (zoals verwacht)positief natuurlijk. Het is natuurlijk ook een mooi geheel. De wielen zijn hartikke 'vet' en passen volgens mij goed bij het geheel. Feit is wel dat ze 60 mm hoog zijn en daardoor is het met wat harde wind ook wat gevoeliger bij het sturen. (windvangers). Nou, dan kunnen we vanavond meteen testen, want wind stond er genoeg!!

Het ging zoals gewoonlijk de laatste tijd meteen vrij hard bij de A-ploeg. Met wind tegen is voor mij dit maar net 'bij te benen' de laatste tijd. Ook al heb je dan een nieuwe fiets, trappen moet je toch zelf.
Zoals gezegd vanaf de brug bij Geertruidenberg tot Sleeuwijk windje tegen. Er werd 'kop over kop' gereden en al vrij snel sloeg ik mijn beurtje over omdat ik het gewoonweg niet op kon brengen om dit tempo te volgen.

Nu kregen we windje mee tot aan 'de Andelse Sluis', maar het tempo werd dus nog hoger. Nadat we heuvelop flink door moesten trekken werd bovenop de dijk meteen het harde tempo voortgezet. Dit betekende voor Rinus 'de eerste keer eraf'. En dit zou vanavond niet de laatste keer zijn.

Die gasten vonden het wel mooi natuurlijk dat Rinus op zijn nieuwe fietsie er al snel af lag. Gelukkig hielden ze wat in zodat ik er toch weer bij kon komen.

Dit 'erafgaan' herhaalde zich nog enkele malen, waardoor ik moet zeggen dat ik mijn eerste fietstochtje met mijn nieuwe Orcaatje toch wel wat anders voorgesteld had.
De opmerkingen die ik kreeg waren natuurlijk wel lachen (voor hun dan, maar ook ikzelf natuurlijk)
"Hoe bevalt ie Rinus, de nieuwe fiets??"
"Die hoge velgen vangen veel wind hè!!"
"Nu nog leren fietsen Rinus!!"

Ja, die kon ik allemaal in mijn zak steken natuurlijk. En terecht. Wat er aan de hand is weet ik niet, maar feit is dat ik het de laatste weken vrij moeilijk heb.
Waarom??. Ik weet het eigenlijk niet.
Vorige week bij een 'eindsprintje' wel iets te gek gedaan, waardoor ik wel wat last van mijn knie heb. Maar ik kan misschien ook wel teveel getraind hebben de afgelopen maan April. Excuses en vragen genoeg, maar we zien het wel de komende dagen.

Feit is wel dat ik nu flinke spierpijn heb. Kuiten en rug (waarschijnlijk iets andere afstelling)
Technisch gezien mankeerde er niets aan de fiets. Mario (FM) had weer goed werk geleverd.

Hieronder een foto van mijn nieuwe 'trots'. Hopelijk ga ik met deze fiets voorlopig niet mee 'op mijn plaat'.


Specs:
Frame: Orbea Orca 2010
Groep: Campagnolo Chorus (11 speed) met Record remhoeven
Wielen: Edco Albis (carbon/alu) 58 mm
Stuurpen: Richey
Zadelpen: Richey Pro
Zadel: San Marco

Geen opmerkingen:

Een reactie posten