zondag 11 april 2010

5-bruggenrit

Na gisteren Veenendaal toch maar meegegaan met TC Waalwijk voor de 5-bruggenrit. En man of 14 vandaag. En deze gasten hadden er allemaal wel zin in zou blijken.

Als snel had ik al door dat het voor mij een zware dag zou worden. Kon dus sowieso bijna of geen kopwerk doen. Maar moest ook steeds achteraan blijven in de groep. Hierdoor moest je bij het 'aanzetten' in de bochten steeds een gaatje dichten.

Dit moest ik bij de brug bij Tiel bekopen en werd 'gelost' Alleen reed ik door naar Wamel. Hier zou de rest van de ploeg koffie gaan drinken. Gelukkig bleven Cristiaan en Dick nog eventjes wachten op me.

Na een lekker bakske koffie weer op pad. Ik kon nu vrij goed blijven volgen. Dit kwam ook doordat het tempo iets 'normaler' was. Ook hadden we windje mee.
Maar na even stil te hebben gestaan bij Bokhovense sluis gingen die mannen als 'gekken' er vandoor.

Dit was vandaag iets te veel van het goede voor mij. En wederom werd ik 'gelost' Ik was niet de enige. Ook Dick deed rustig aan. Samen met hem en Hans Konings nog naar 2 anderen toe gereden en verder relatief rustig naar huis gepeddeld.
115 km met een gemiddelde van 32.0 km/u en bpm gemid. van 130.

Achteraf gezien ben ik denk ik niet goed hersteld van de rit van gisteren. Ik zal mijn 'rustpols' dus de komende week in de gaten houden. Want rust is net zo belangrijk als trainen. En ik heb natuurlijk in 8 dagen bijna 700 km gefiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten