zondag 9 januari 2011

Eerste ritje op de weg in 2011

Ondanks m'n 45e verjaardagsfeestje waarbij het stiekem laat is geworden afgelopen avond ben ik toch om 08.30 uur opgestaan voor de eerste rit op de weg. Bij vertrek van huis merk ik na enkele honderden meters dat ik m'n helm vergeten ben. Oorzaak.......

Hieronder de route. (klik op het logootje van de fietser en je kunt dan details zien)



Wanneer ik bijna bij de ontmoetingsplaats in Waalwijk ben om 09.30 zie ik al een flinke groep van TC Waalwijk op 'het halve zolenpad' wegrijden. Ik ben dus iets te laat en moet tot aan het RKC-stadion 'alle zeilen bijzetten' om de groep van zo'n 12 rijders in te halen.

Eigenlijk al een flinke groep zo in het begin van het jaar. Maar ja, het weer vandaag nodigd ook uit om lekker iets buiten 'te doen'. Gezien de winterse sneeuw van afgelopen weken hebben de meeste mensen zin om juist met dit droge weer iets te doen.

Nog de laatste nieuwjaarswensen uitgewisseld met diverse TCW-leden en de gebruikelijke gezellige onderlinge praatjes met elkaar. Lekker lang met Wim Roding geklets over van alles en nog wat. Wat ons opviel waren de vele zilverreigers onderweg. We hebben er minstens 15 gezien in de eerste 20 km in de polders van Drunen en vlijmen. Mooi natuurverschijnsel blijft dit. We vragen ons af of deze vogels hier overwinteren? zo warm is het hier toch ook niet de afgelopen weken.

Het tempo is best aardig. De meeste van dit groepje rijders blijven in de winter gewoon doorfietsen op de weg als dit mogelijk is. De eerste afvaller is al na 20 km. Er wordt niet gewacht..... en we zien Harrie weer terug bij de koffiestop in Lennisheuvel.

Bij het 2e gedeelte van de rit vandaag begint zowaar het zonnetje te schijnen. De wind is stevig maar goed te doen. Het is vandaag sowieso redelijk te doen, want heb nog geen meter op kop gereden.

Of dit nu komt door het MTB-ritje van gistermiddag of door de biertjes van van gisteravond. Feit is dat ik vrij relaxed terug kom in m'n woonplaats. Hier ga ik zoals elke zondag-morgen nog een lekker bakkie koffie drinken bij m'n ouders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten