zondag 27 juni 2010

Twijfel of excuses..??

Heb weer een weekendje fietsen achter de rug. Het is nu een week vóór de Marmotte en ondanks dat ik vrij nuchter ben gaan de zenuwen nu toch wel 'opspelen' merk ikzelf (en mijn omgeving.....)

Ben afgelopen donderdag nog even naar de fietsenmaker geweest en heb nog gauw het volgende gekocht:
- Allereerst nieuwe ketting. (géén garantie op de vorige!!)
- isostar tabletten (voor extra voeding in bidon, géén geknoei met poeder)
- isostar (kleine kalktabletten) zorgt voor zout, zodat kramp uit zou moeten blijven.
- Een nieuw CO2-pompje. De vorige niet 'happy' mee en hier absoluut geen risico.
- 2 extra binnenbandjes. (Je weet nooit, wat daar in Frankrijk allemaal gaat gebeuren)
- 2 nieuwe buitenbanden (uit voorzorg..., moet goed zijn)
- Extra CO2 patronen. (Beter mee verlegen dan om verlegen)
- Nieuwe 'hielverhogers', deze zijn versleten onder mijn huidige schoentjes.

Vrijdag ben ik vanuit werk naar huis gefiets. Prachtig weer en omdat er vanuit Utrecht altijd file staat op vrijdagmiddag maar eens mooi op het fietsie gegaan.
Het tempo was toch vrij aardig. Ruim 30 gemiddeld maar er stond dan ook vrijwel geen wind.

De volgende morgen om 07.00 uur uit het 'mandje' en om 07.30 uur weer richting Utrecht. Wederom prachtig weer. Het is echt genieten op deze vroege zaterdagmorgen en hoop natuurlijk dat dit exact een week later (D-day) ook zo is.

In de avond (tijdens VS-Ghana) nog mijn twee nieuwe buitenbanden erop. In 20 minuten ben ik klaar hiermee. Verder beginnen de zenuwen wat op te spelen merk ik.
Ga samen met mijn broer dit avontuur tegemoet. Hij doet 'zijn eigen ding' volgende week, en ik ga met Niels en Erik (Orbi) van 'Wielertoerist' in 'Chalet Beyond' (OZ) overnachten.

Niels heeft zijn 'huiswerk' al gedaan en heeft wat 'stevige' ritten voorgesteld. Dit is echter te veel van het goede voor mij deze dagen. Het mag ook wel een ietsie minder zijn. Maar ja; zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik heb er in ieders geval ontzettend veel zin in. Over enkele dagen is het zover en weten we hoe het me is vergaan....

1 opmerking:

  1. Sterkte Rinus. Een bikkel als jij gaat dit gewoon lukken.

    Succes daar in de mooie Alpen

    Bontempi

    BeantwoordenVerwijderen