zondag 13 juni 2010

Jean Nelissen Classic 2010

Vrijdagavond vertrokken met de camper om samen met Ed en Dik de Jean Nelissen Classic te fietsen. Het plan is om de 135 km-versie te fietsen.
We vertrekken rond 17.00 uur. Onderweg hebben we het best gezellig. Dick zit voorin, dus ben ik verantwoordelijk voor de koelkast onderweg.
Bij Maastricht pakken we nog een 'Mac' en daarna rijden we Via Luik richting Verviers. Als we de snelweg af zijn rijden we daarna in een uurtje over een provinciale weg richting Luxemburg.

Om 21.00 uur zijn we in Vianden en zoeken we de 'camping am er deich' op. We maken we er nog een gezellig avondje van onder het genot van een lekker 'Jupke'.
Als we de 'buienradar' bekijken worden we iets minder positief gestemd. Het gaat waarschijnklijk regenen morgen. Ikzelf heb de JNC als eens gereden in de regen en me eigenlijk voorgenomen om dit nooit meer te doen........

Rond 12.30 gaan we in 'ons mandje' en in de morgen gaat om 06.10 de wekker. Ik hoor de regen op ons dak klateren en blijf dus lekker liggen. Om 07.00 uur is het toch droog maar de wolken zijn wel zeer 'dreigend'. We besluiten om toch een poging te wagen. Dus eerst een 'lekker bakske' met 'ontbijtje'

Om 08.10 vertrekken we voor de 135 km-versie. De '29' die ik erop heb gezet wordt meteen maar uitgeprobeerd bij Bivels. Deze heb ik onderaan de 'Putscheid' meteen weer nodig. En wat ben ik hier blij mee. Het is een stevige beklimming van ruim 2 km met een gemiddelde stijging van 10%. Tijdens deze beklimming ga ik Sandra van 'Wielertoerist' nog voorbij hier. Maar ik word ook door velen zelf ingehaald.

Bovenop wordt het wachten op Eddie. En deze heeft vandaag 'slechte benen' dus zal het niet de laatste keer zijn dat Dick en ik zullen wachten. De route is verder harstikke mooi en het is totaal niet koud. Wel is de lucht dreigend, maar we houden het gewoon droog.

Bij de eerste bevoorrading besluiten we om de 85km-route verder te gaan volgen. Eddie blij natuurlijk. Ikzelf eigenlijk ook want ik heb deze middag en avond nog een 'familiedag' in de planning staan. Voor Dick is het jammer. Hij fietst gewoon lekker op dit moment en heeft gewoon zin in kilometers makken. Terecht natuurlijk maar we hebben van te voren afgesproken om ongeveer 14.00 uur op de camping te zijn. Als we de 135 km versie gaan doen gaat dit absoluut niet lukken.
De route blijft echter wel leuk en mooi. Op het einde fietsen we rond het stuwmeer
Als verrassing besluiten we nog de Muur van Vianden te doen. Eddie zeggen we van te voren niets (die rijd deze dan absoluut niet)
De muur wordt echter door ons allen zonder af te stappen 'beslecht'. Dick vond het nog wel meevallen zelfs. Ik ben altijd blij als ik hier boven ben hoor. Wat een steil 'kreng' zeg!!

Op de camping aangekomen snel nog ff lekker douchen. Om 14.00 uur zitten we weer in 'ons campertje' richting huis. Onderweg natuurlijk nog lekker een paar 'Juupkes' op. We rijden lekker door zodat ik mooi om 18.00 uur al op het familiefeest kan zijn.

Conclusie: Mooie dag gehad. Mooie omgeving daar. Maar door strakke schema/planning er te weinig van kunnen genieten. Je zit voor mijn gevoel iets te veel op de klok te kijken.



Hieronder de route en de gegevens. Klik in het kaartje eerst op het vetgedrukte logootje met fietser. Klik daarna rechtboven onder 'help' weergeven in metrisch . Dan zie je alles in kilometers ipv miles

Geen opmerkingen:

Een reactie posten