maandag 25 januari 2010

MTB'en in winterse omgeving

Afgelopen zaterdagavond is er bij ons in Brabant nog een laagje sneeuw gevallen. Dit betekent dus geen 'racekilometers' maken deze zondag. Het is voor mij de bedoeling om ook in Januari al wat 'duurkilometers' te maken. Niet echt super veel maar toch wel een paar honderd.
Ik zal hieronder een beetje de planning geven van het aantal kilometers dat ik wil rijden om een 'de Marmotte' uit te gaan rijden.

Januari---300 km>>>221 km uiteindelijk gereden deze maand.
Februari--600 km
Maart-----750 km
April-----1000 km
Mei------1100 km
Juni------1100 km

Totaal dus ongeveer een 5000 km om 'De Marmotte' te rijden. Met dit aantal kilometers moet dat toch te doen zijn. Ik heb nu niet echt een strak schema, (ik doe wat ik denk wat het beste voor mij is)

Maar je kunt het hier wel makkelijk ff intikken. Het zal dan toch wel op de fiets moeten gebeuren.
En voor Januari kan ik al wel zeggen dat ik de 300 km niet haal. (Maar ik kom er wel in de buurt)

Zondag dus niet op de racefiets, veel te gevaarlijk met al die sneeuw. Dan is het voor mij niet moeilijk, want dan pak ik gewoon de MTB. Zit binnen een kwartier in de bossen van de Drunese duinen.

En wat was het supermooi in de bossen zeg! Het paadje was mooi 'zwart' en geen plassen dus heel goed te rijden. Rondom me heen was alles wit. PRACHTIG!!

De banden waren zacht (eigenlijk te zacht) en daardoor werd het toch nog best een 'zwaar' rondje duinen. En omdat ik er zo van genoten heb, ben ik vandaag na het werk nog maar een rondje gegaan. Het lusje extra heb ik niet gedaan, en dit was achteraf maar goed ook, want ik kwam in het donker thuis.

Ik heb wel enorme koude voeten gehad. Ondanks dat ik het 'rooi spul' op mijn voeten had gesmeerd. Wel begonnen ze te gloeien toen ik thuis onder de douche stond. Dit is voor mij dus ook geen oplossing voor koude voeten

Eerst volgende keer niet vergeten om de banden op te pompen. Dan zal het voor mijn gevoel wel wat beter gaan.......hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten