zondag 10 januari 2010

MTB'en met de DEWE bikers!!


Vandaag op pad geweest met de DEWE bikers. Voor mij de eerste training dit jaar. En was dus benieuwd hoe het mij zou vergaan vandaag.

Om 09.00 uur verzamelen bij Govert. Hier krijgen we altijd eerst een lekker bakske. Om half 10 vertrokken in de sneeuw voor een mooie rit door de Drunense duinen.
In het begin ging het vrij aardig. We hadden redelijk veel grip. Meer dan enkele weken geleden. Toen was ik samen met Dick omgedraaid omdat het zo glad en dus te gevaarlijk was.
We reden mooi achter elkaar, al glibberde soms iemand weg met het achterwieltje. Daarom hield ik wat afstand zodat ik het wat beter kon zien waar de bevroren sporen waren. John van de Reijt (fietsenwinkel in Gorinchem) ging aardig onderuit. Maar huilde niet.
We reden de hele route, en begon de beentjes toch wel te voelen. Dick kreeg het 'zalige idee' om halverwege door de duinen terug naar Bos en Duin te gaan. Iedereen reageerde instemmend. Ik zei niets dus wie zwijgt stemt toe.

Dit rijdt echt enorm zwaar en ik voelde langzaam de krachten uit de beentjes vloeien. God zij dank eindelijk weer bij Bos en Duin en hier besloten we om bovenlangs door de sneeuw te gaan. Dit is vrij technisch en naar blijkt 'niets voor Rinus'.

Ik moest best vaak afstappen en dit kwam niet alleen door de techniek maar ook omdat ik door vermoeidheid stuurfoutjes maakte. Maar goed, het gat werd groter en groter. De mannen bleven na enkele kilometers ook steeds wachten.

Dat was lang geleden dat dit gebeurd was, maar vandaag was het echt zover. Wat een k#&#te gevoel is dat!! Uiteindelijk was ik blij dat ik weer thuis was.

Hier werd meteen een heerlijke kom erwtensoep voor me neergezet. Mijn zoon Dennis vond het wel leuk om hiervan een foto te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten