zaterdag 16 januari 2010

Rondje Drunense duinen

Vandaag mijn favoriete rondje Drunense duinen gefietst met de MTB. Hieronder het kaartje met de route. De route is ongeveer 25 km lang. Het is een 'gepijlde' route. Je moet wel een sticker kopen om hier te mogen fietsen. Deze kun je halen bij de De Roestelberg of De Rustende Jager.

Deze morgen rond een uurtje of 10 vertrokken op mijn MTB. Op de route lag nog sneeuw. Door het vele rijden was de sneeuw op de fietspaadjes veranderd in ijs. Dus het was oppassen voor een valpartij. Ook lagen er wat bomen dwars over de paadjes Dit komt doordat de boomtoppen te zwaar zijn geworden van de sneeuw denk ik.
Ik wou vandaag lekker rustig aan doen, lekker 'peddelen' zoals ze dat noemen en wat fotootjes nemen van de prachtige omgeving hier.

Na ongeveer 15 km ben ik bij Bos en Duin aangekomen. Vanaf hier is het altijd genieten geblazen vind ik. In de zomer is dit het stuk met het meeste losse zand en moet je ook regelmatig afstappen. Dit zal denk ik alleen maar erger worden omdat ze een heel stuk bos hebben gekapt.

Ondanks dat hier regelmatig kom, herken ik het bijna niet meer terug hier.
Lekker verder gefietst dus en op het gemakkie naar de 'Rustende jager'

Vanaf hier kun je nog een 'extra lusje' doen. Dit doe ik natuurlijk want ik moet toch wat kilometertjes maken deze maand. Ik ben immers in training voor 'de Marmotte'. Hier zal ik toch zeker zo'n 4000 km voor moeten trainen voor de 3e Juli. Liefst nog meer....
Onder weg word ik nog ingehaald door 2 Specialized mannen. Ziet er 'gelikt' uit en ze rijden flink hard op die ijsbaan. Het lijkt wel of ik stil sta. Als ze een eindje verderop stil staan maak ik nog een praatje met ze. Ze blijken van die 'spikes' in hun banden te hebben waardoor ze meer grip hebben.

Uiteindelijk ben ik aangekomen bij 'de Roestelberg'. Hier was het fantastisch de afgelopen weken. Wat hebben de kinderen toch kunnen sleeën hier.


De route is ook te zien bij onderstaande link
GPSies - Rondje drunense duinen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten