zaterdag 16 april 2011

AGR 2011 (150 km)

Het is de bedoeling om 06.30 uur te vertrekken. We krijgen echter een telefoontje vanuit Drunen dat het waarschijnlijk wat later wordt, ivm iets met wekker of verkeerd of niet gezet....

Afin, toch om 06.45 uur vertrekken we uit Sprang-Capelle. Eddie rijdt stevig door zodat we om 09.00 uur gereed zijn voor de start van de Amstel Goldrace 2011.

Hieronder de route te zien die ik vandaag samen met Eddie en Dick heb gefietst. Klik op het fietserlogootje voor de details.



Het belooft vandaag wederom lekker weer te worden in Limburg. Desondanks doe ik arm- en beenstukken aan. Liever iets te warm, dan te koud. Het parkoers begint vrij rustig en met de lichte heuveltjes worden we lekker 'ingefietst' Ondanks de drukte kunnen we het tempo er stevig in houden.

De klimmetjes lopen lekker. We krijgen gezelschap van een Deen die constant bij ons drieën blijft fietsen omdat we 'zijn tempo' rijden. Zelfs als we even stoppen voor een 'sanitaire stop' blijft de Deen wachten op ons totdat we uitgep... zijn.

De Loorberg is een prooi voor Dick. Zoals zo vaak is hij ook hier het eerste boven. Eddie en ikzelf volgen wat later. De Schweiberg is voor Rinus vandaag. Maar ik heb niet het idee dat Dick en Eddie hier nu echt mee zitten.

In Teuven rijden we door een soort 'kooi'. Dit in verband met de overlast die de fietsers geven bij zo'n fietsevenement. Wij gaan bij 'Moeder de Gans' op bezoek en verorberen een overheerlijke appelpunt met slagroom zoals je die hieronder kunt zien.

Eddie krijgt het aan 'de stok' met een kip die in zijn (vandaag goede) bruine benen pikt. De kip moet het bekopen en zal hoogstwaarschijnlijk een weekje van de leg zijn vermoed ik.


We gaan weer verder. Bij de Camerig aangekomen ga ik wel echt heel lekker naar boven. Het eerste stuk word ik door geen fietser ingehaald en waar het kan leg ik de 'grote plaat' erop. Éen renner volgt me constant. Ik kijk niet achterom en denk dat het Dick is. Maar bij de voorlaatste bocht kan ik de snelheid niet meer vast houden en passeert die gast me. Maar wat liep die Camerig lekker vandaag zeg......

Ter hoogte van het 'Hijgend Hert' wacht ik even en komt Eddie enkele minuten later langs en rijdt door. Zo'n 5 minuten later komt een verontwaardigde Dick met zwarte 'smeerhanden' langs. "Waar is Eddie?", vraagt hij. Niet wetende dat hij al die tijd voor hem zat. Dick had onderaan de Camerig op Eddie gewacht en intussen met zijn ketting liggen 'klooien'.

Dick en ik zetten de achtervolging in op Eddie. Onderaan de Vaalserberg staat deze gelukkig te wachten op ons. De beklimming vanaf de Belgische kant loopt lekker over het nieuwe asfalt. Samen met Dick gaan we in prima tempo omhoog. Net vóór de laatste bocht vraagt Dick of er nog 'iets in zit''. Wannneer ik ontkennend antwoord schakelt Dick wat zwaarder en gaat er vandoor. Binnen no time heeft hij een gat van 50-70 meter.....

Daarna peddelen we met z'n drieën van groepje naar groepje. Op de kruisberg gaat het al wat moeilijker en is het 'beste uit de kuiten'.

Eijserbosweg gaat dan natuurlijk nog zwaarder, maar gelukkig fietsen we rustig de laatste 20 kilometer richting Keutenberg. Alhoewel, Eddie vind het nodig om op de Fromberg een demarage te plaatsen om zodoende voor de filmcamera eerder langs te komen dan Rinus. Bij het 'vals plat' van de Bergseweg zie ik dat door de vermoeidheid 2 fietsers in elkaar haken en een smak op het asfalt maken.

Bij de Keutenberg komen we Angelo en Thomas nog tegen. We rijden met z'n vijfen tegen dit 'rotding' omhoog en eigenlijk gaat het nog vrij soepel ook. Wanneer we boven zijn worden de laatste kilometers onder leiding van kopman Angelo nog stevig doorgefietst.

Uiteindelijk komen we moe maar voldaan terug bij de auto. Het is echt goed gegaan met ons drieën en we hebben een prachtige fietsdag gehad.
We pakken op het plaatselijke terras nog een heerlijk frietje met een lekker Limburgs pilske om daarna met de bestelbus naar huis te rijden.

Onze 'bijrijder' Dick heeft het zwaar gehad vandaag en is al snel de binnenkant van zijn oogjes aan het bekijken.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten