zondag 7 november 2010

Modder happen

Vandaag heb ik met het vaste MTB groepje de MTB-tocht van Terheijden gedaan. Hieronder staat de route.


We staan rond 09.00 uur bij de start. Het is tamelijk druk en dit is te merken aan de lange rij die er staat bij het inschrijven. Dit is eigenlijk het enige minpuntje van vandaag. Dit zouden ze iets beter kunnen organiseren. Voorbeelden genoeg bij andere toertochten.

Nog een minpuntje zou mijn eigen stuurkunst kunnen zijn want al na enkele kilometers ga ik onderuit en maakte een flinke smak in de 'droge' sloot. Ik krijg ff geen adem maar als ik van de schrik bekomen ben stap ik weer stoer en flink onder de 'bagger' op m'n fietske.

Dick houdt zoals gewoonlijk het tempo flink hoog. Omdat ik bang ben om weer te vallen neem ik minder risico. Dit betekent meteen dat ik moeite heb om het tempo bij te houden van die gasten.

Gaandeweg gaat het wat beter en op een gegeven moment ben ikzelf op kop gaan rijden en heb dit een kilometer of 10-15 vol kunnen houden. Het voordeel hiervan is dat je jouw eigen tempo kan rijden. Inhalen wannneer jou dit uitkomt. De anderen moeten daarna ook maar zien in te halen, maar moeten dan steeds het gaatje naar jou dicht rijden.


Dit kun je dan beter de bikkels laten doen dan ikzelf. Het parcours is modderig en zwaar. Maar wel enorm leuk en afwisselend.
Onderweg nog flink kloten met mijn ketting. Die is van het kleinste blad afgelopen en klemvast tussen het frame gaan zitten. Met veel 'vijven en zessen' lukt het me om de ketting los te maken. De andere jongens blijven enkele kilometers verderop wachten. Ze kunnen niet terug rijden omdat het een smal'single-track' parcours is waarbij je niet makkelijk tegen de richting in kan fietsen.

Na een kilometer of 40 moet ik Dick, John en Jeroen toch laten gaan. Ik kan ze gewoonweg niet meer bijhouden. Cees is dit enkele kilometers eerder al overkomen.
Eindelijk komen we bij de finish aan. We zien er allemaal uit als varkens die lekker in de modder hebben gespeeld.

We laten ons bij de finish de erwtensoep heerlijk smaken.
Het is weer een zware, modderige maar wel leuke toertocht geweest vandaag.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten