woensdag 28 juli 2010

Rondje Col de Fontaube

Dinsdag 27 juli aangekomen op onze inmiddels vertrouwde camping in Faucon. Alle vakantievriendjes en vriendinnetjes zijn er al. Dus nog voordat de tent opgezet is heb ik al een afspraak gemaakt om met die gasten de volgende dag te gaan fietsen. Zo gezegd, zo gedaan.

Hieronder de route en de gegevens. Klik in het kaartje eerst op het vetgedrukte logootje met fietser. Klik daarna rechtboven onder 'help' weergeven in metrisch . Dan zie je alles in kilometers ipv miles.



De route is prima voorbereid door Paul. Deze heeft thuis zijn huiswerk goed gedaan en een paar mooie tochten op het programma staan deze vakantie. We vertrekken rond 10.00 uur met prima weer van onze camping L'ayguette. Ons gezelschap bestaat uit de 'schaatsers in opleiding' Jelle en Silke, zoon en dochter van Rudy. Paul, Marten, Hans en ikzelf.
We beginnen vanaf Faucon met een rustige afdaling zodat iedereen nog ff kan wennen.


Rudy en Paul nu nog 'fluitend' naar boven.

Tijdens de beklimming van Col de Fontaube gaan Jelle en Hans er vandoor. Dit zijn vandaag de betere klimmers. Ze worden gevolgd door Marten. Deze mag deze vakantie niet te hard rijden van zijn trainer want na de vakantie wil hij nog wedstrijden gaan rijden dus hij moet ná de vakantie pas 'pieken en niet nu!! Ikzelf blijf bij Silke, Rudy en Paul. Onderweg maak ik nog wat fotootjes.


Silke op top van Col de Fontaube

Op een gegeven moment kan ik het toch niet laten en probeer Marten die ik in de verte nog kan zien nog in te halen. Dit lukt uiteindelijk maar hier moet ik wel flink m'n best voor doen. Met een vrij hoge hartslag kom ik boven en maak nog snel een mooie foto voor m'n blog.


Bovenop de Col de Fontaube, een 'plaatje'

Even later komt de rest. Silke zit ook aardig kapot en gaat meteen onder een boompje in de schaduw zitten. Wanneer iedereen een beetje 'uitgepuft' is gaan we weer verder richting Brantes. Dit dorp rijden we voorbij om Col des Aires te beklimmen. Dit stelt eigenlijk niet veel voor, maar ze noemen het wel een Col. Hier hebben we vorig jaar een hele dag gestaan toen de Tour de France langs is 'geraced'.


Hans en Jelle

Wanneer we zijn afgedaald gaan we rechts richting Pas de Ventoux. Het tempo gaat aardig omhoog. Marten demareert uit de groep en Jelle gaat hier achteraan. Daarna is het 'erop en erover' voor Jelle en ik probeer samen met Hans één tempo omhoog te rijden. Wanneer we bij elkaar zijn gaat Jelle langzaam versnellen totdat echt iedereen 'eraf' ligt. Ik probeer steeds bij te houden. Maar Jelle gaat steeds harder en harder. Uiteindelijk kan ik niet meer volgen en 'blaas mezelf helemaal op'. Hans komt even later 'hard over mij heen' en uiteindelijk ben ik blij dat ik boven ben.


Marten, Paul, Rinus zelf, Rudy en Jelle.

Uiteindelijk komen we moe en voldaan op de camping aan. We hebben wel een pilsje verdiend vind Rudy en nodigd ons uit voor een heerlijke 'halve liter' Paul geeft ons nog wel aan dat het allemaal wel wat minder mag en kan. We zijn hier namelijk wel op vakantie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten